سعید و حمید محمدی-بنیان‌گذاران سایت دیجی‌کالا

سعید و حمید محمدی-بنیان‌گذاران سایت دیجی‌کالا

جرقه راه‌اندازی سایت دیجی‌کالا توسط برادران دوقلوی محمدی، در واقع تبدیل یک تهدید به فرصت بود! این دو برادر علاقه‌مند به عکاسی، سال ۸۳ درست هنگامی‌ که عکاسی آنالوگ داشت جای خود را به نوع دیجیتالی‌اش می‌داد، به فکر خرید یک دوربین دیجیتال افتادند. در آن روزها دیجی‌کالایی وجود نداشت تا اطلاعات کاملی را در مورد محصول در اختیارشان قرار دهد؛ به همین دلیل به سایت‌های انگلیسی زبان رو آوردند و بعد از انتخاب دوربین مورد نظرشان به خیابان جمهوری رفتند و دوربین را خریدند.

مدتی بعد متوجه شدند که دوربین خریداری‌شده آن‌ها دارای کیفیت مطلوب نیست و لنز آن دست دوم و تعمیری است. این موضوع آن‌ها را به مطالعه و تحقیق در حوزه نقد، بررسی و فروش اینترنتی کالای دیجیتال واداشت و ایده سایت دیجی‌کالا را در ذهن آن دو به‌وجود آورد.

حمید محمدی ۳۸ ساله است. او لیسانس مهندسی صنایعش را از دانشگاه خواجه نصیر و فوق‌لیسانس ام.بی.ای (MBA) خود را از دانشگاه علم و صنعت دریافت کرده است. برادر دوقلوی او، سعید، هم مدرک لیسانس مکانیک و فوق‌لیسانس ام.بی.ای (MBA) خود را از دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی گرفته است.

آن‌ها با راه‌اندازی سایت دیجی‌کالا به بالا رفتن سطح اطلاعات مخاطبان کمک کردند تا بتوانند مانند یک متخصص کالاها را بررسی کنند و به شیوه درست، اصولی و امروزی خریداری کنند. به گزارش الکسا، دیجی‌کالا رتبه سوم در میان پربازدیدترین سایت‌های ایران را از آن خود کرده است.