رفتار شما در سبک رهبری DISC چیست؟

رفتار شما در سبک رهبری DISC چیست؟

 

رفتار شما در سبک رهبری DISC چیست؟

هر کس سبک رهبری خود را دارد. برخی از افراد دوست دارند کنترل را در دست داشته باشند، برخی دیگر ترجیح می دهند مسئولیت را بر عهده بگیرند، و برخی ترجیح می دهند به شخص دیگری اجازه دهند که جلوتر باشد. سبک های رهبری لزوماً بد یا خوب نیستند. مهم این است که بدانید چگونه بهترین کار را می کنید.

در حالی که DISC نمی تواند بهترین رهبر را انتخاب کند، ما می توانیم از آن برای کمک به تصمیم گیری بهتر در یافتن رهبران موثر استفاده کنیم. 

تا به حال فکر کرده اید که رفتار شما در مورد سبک رهبری شما چه می گوید؟ 

 

ارزیابی DISC یک ابزار ارزیابی رفتار است که هدف آن کمک به افراد برای درک سبک رهبری و بهبود کار تیمی در محل کار است.

گزارش ارزیابیDISC  نمرات شما را در ابعاد مختلف نشان می‌دهد، بینش‌هایی درباره شخصیت شما ارائه می‌دهد و تاکتیک‌هایی را برای افزایش اثربخشی پیشنهاد می‌کند.

ارزیابی دیسک چیست؟

 

ارزیابی DiSC یک ارزیابی رفتاری است که کسب‌وکارها و سایر سازمان‌ها گاهی از آن برای تعیین نقاط قوت و ضعف رهبری کارکنان و مدیران استفاده می‌کنند. هدف آن ارائه خودآگاهی و بینش بیشتر، به طور بالقوه، بهبود عملیات و کار تیمی است.

روانشناس ویلیام مولتون مارستون برای اولین بار مدل رفتاری DISC را در کتاب خود با عنوان احساسات افراد عادی در سال 1928 تشریح کرد .

نظریه مارستون این بود که بیان رفتاری احساسات را می توان به چهار نوع طبقه بندی کرد: تسلط، تحریک، تسلیم و انطباق. این انواع بیان عاطفی بر اساس ادراک شخصی از خود در رابطه با محیطشان بود.

مارستون معتقد بود که درک ویژگی رفتاری اولیه شما به درک و مدیریت تجربیات و تقویت روابط کمک می کند.

در دهه‌های بعد، دیگران چندین ارزیابی را با استفاده از نظریه‌های مارستون توسعه دادند که در نهایت منجر به ارزیابی مدرن DISC شد. سبک های احساسی امروزی کمی نسبت به تجسم اصلی تغییر کرده است. 

آیا میدانستید یکی دیگر از شاخص های شخصیتی میز شما است. میزهای آشفته و مرتب ویژگی های شخصیتی مانند برون گرا، خلاق، سخاوتمند و معمولی بودن را نشان می دهد.

ارزیابی DiSC چگونه کار می کند

در ارزیابی DiSC، افراد به یک سری سوالات پاسخ می دهند. بر اساس پاسخ‌هایشان، تیپ شخصیتی اصلی (D، I،S ، C) و ویژگی‌های شخصیتی ثانویه به آن‌ها اختصاص داده می‌شود. ارزیابی DISC نیز مقادیری را که شما اولویت بندی می کنید اندازه گیری می کند.

نتایج، درصد هر سبکی را که شما هستید و معنی آن را برای نحوه برخورد با چالش‌ها، تعامل با دیگران، رویکرد زندگی و درک دیگران از شما توضیح می‌دهد.

امروزه ارزیابی‌های DISC بیشتر در سازمان‌های تجاری و دولتی برای کمک به تیم‌ها برای همکاری مؤثرتر با یکدیگر استفاده می‌شوند. به طور معمول، یک پرسنل منابع انسانی از کسی که میخواهد استخدام شود، می خواهد تا ارزیابی آنلاین DiSC را انجام دهد. پاسخ دهندگان مجموعه ای از اظهارات مرتبط با رفتار را ارزیابی می کنند - مانند "به دست آوردن نتایج یکی از اولویت های اصلی من است" یا "من دوست دارم در پروژه های گروهی شرکت کنم" - بر اساس میزان موافق یا مخالفت شدید آنها با هر عبارت این سیستم پاسخ های پاسخ دهنده را در یک گزارش جمع آوری می کند.

این گزارش معمولاً با کارمند، مدیرانی که مستقیماً به آنها گزارش می دهند و احتمالاً سایرینی که از نزدیک با فرد کار می کنند به اشتراک گذاشته می شود.

کدام سبک دیسک بهترین رهبر را می سازد

داشتن یک رهبر نوع D تضمین می کند که وظایف به سرعت و کارآمد انجام می شوند زیرا تمایلی به هدر دادن زمان ندارند.

با یک لیدر نوع D، هر کسی جایگاهی دارد و نقش خود را به خوبی بر عهده دارد. در حالی که آنها در ایجاد انگیزه در تیم خود و رهبری در رقابت خوب هستند، گاهی اوقات می توانند سرسخت و زورگو باشند. اگر همکارانی دارید که نمی خواهند تحت فشار قرار بگیرند، مهم است که این ویژگی های رهبری را به خوبی مدیریت کنید.

این رهبران با مسئولیت پذیری پیشرفت می کنند و نسبت به کسانی که سر راهشان قرار می گیرند چندان دوستانه نیستند. رهبر نوع D به راحتی در محل کار تشخیص داده می شود. کارگران خوب با آغوش باز از آنها استقبال می کنند. رویکرد آنها برای انجام کارها، احساس راحتی را برای کارمندانشان ایجاد می کند و آنها را نیز بهره ورتر می کند. مردم از کار کردن برای رهبران نوع D لذت می برند زیرا می دانند در کجا ایستاده اند و از آنها چه انتظاری می رود.

سخن پایانی

تئودور روزولت، آبراهام لینکلن، مارتین لوتر کینگ جونیور را در نظر بگیرید. همه آنها به تنهایی رهبران مشهور و قابل احترامی هستند، اما می توانیم قبول کنیم که سبک رهبری آنها یکسان نبود. صرف نظر از سبک رفتاری طبیعی خود، بهترین رهبران کسانی هستند که می توانند رفتار خود را به طور مداوم متناسب با نقش، افراد اطراف و موقعیت تنظیم کنند.

آزمون سبک های رهبری DISC بهترین راه برای تعیین سبک رهبری برای کسب و کار شما است. شناخت شخصیت تیم می تواند به شما کمک کند تا بدانید نقاط قوت شما چیست و چگونه از آنها به بهترین شکل استفاده کنید.