اگر فکر می کنید بزودی اخراج خواهید شد، این اقدامات را انجام دهید!

اگر فکر می کنید بزودی اخراج خواهید شد، این اقدامات را انجام دهید!

بسیاری از افراد وقتی جمله ی ” تو اخراجی!” را می شنوند، شوکه می شوند. این افراد یا چشمشان را بر نشانه های اخراج بسته بودند و یا آن نشانه ها را نادیده می گرفته اند. اما افراد باهوش همیشه حواسشان به نشانه های معمول در معرض اخراج قرار گرفتن هست. در نتیجه وقتی خطر اخراج را احساس کنند می توانند اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند.

هر زمان که فهمیدید در معرض اخراج شدن قرار گرفته اید، نکات زیر می توانند به شما کمک کنند.

۱- نترسید.

ترس از اخراج طبیعی است، اما ممکن است درمورد اخراج خود دچار سوبرداشت یا سوتفاهم شده باشید. ممکن است اخباری که شنیده باشید فقط شایعه باشد. در این مواقع بهتر است مستقیما با رئیس خود صحبت کنید و از او در مورد عملکرد خود سوال کنید.

۲- با رئیس خود صحبت کنید.

نگرانی های خود را بیان کنید، سوال بپرسید تا بفهمید تا بدانید آیا راهی برای جبران و کسب مجدد موقعیت خود دارید یا خیر. سعی کنید پیشنهادهای خلاقانه ارائه دهید. در عمل نشان دهید که به شرکت اهمیت می دهید و می خواهید به بهترین نحو برای شرکت فعالیت کنید.

۳- از رئیس خود تقاضای بازخورد صادقانه کنید.

ندانستن چیزی که قرار است بشنوید، بدتر از دانستن آن است حتی اگر چیزی باشد که نخواهید آن را بشنوید.

هر آنچه نیاز به تغییر دارد را بنویسید و با یک برنامه ی عملی تغییرات لازم را اعمال کنید. از سوال پرسیدن نترسید و حالت تدافعی نداشته باشید. با مدیر خود در ارتباط باشید و در جلساتی منظم وضعیت خود را با مدیر بررسی کنید.

۴-هر آنچه رئیس می گوید را باور نکنید.

مطمئنا صحبت با رئیس ارزشمند است، اما بیاد داشته باشید که ممکن است آنها به شما پاسخی صادقانه ندهند.

۵- به بهترین نحو ممکن کار کنید.

سعی کنید منفی بافی را از خود دور کنید و اجازه ندهید افکار منفی حواس شما را از کارتان پرت کند. با تمرکز بر کار و عمل کردن به نحو احسن، می توانید امنیت شغلی خود را تامین کنید.

۶- تعهد خود را نشان دهید.

علاوه بر اینکه کار خود را به نحو احسن انجام میدهید، بری انجام وظایف بیشتر داوطلب شوید. حتی اگر قرار است به زودی اخراج شوید همچنان رفتاری محترمانه و حرفه ای داشته باشید. طوری رفتاری کنید که بتوانید سربلند از آنجا خارج شوید. در طول هفته چند ساعت بیشتر کار کنید. اخراج کارکنان متعهد برای مدیران کار سختی است.

۷- رئیس و سایرین را در جریان کار خود بگذارید.

بهتر است افرادی که باید به آنها کار خود را گزارش دهید، طبق یک روال منظم از وضعیت کارهای شما مطلع شوند. گامهای بعدی کار خود را برای آنها بیان کنید و از آنها بازخورد بخواهید.

۸- مهارت های ضروری را بیاموزید.

شاید علت اخراج شما عدم داشتن مهارت های لازم برای آن شغل باشد. بهتر است هر چه سریعتر مهارتهای ضروری را بیاموزید. حتی اگر یادگیری این مهارت ها مانع اخراج شما نشود، برای آینده ی شغلی شما مفید خواهد بود.

۹- قوای جسمی و ذهنی خود را افزایش دهید.

حتما ورزش کنید، تغذیه مناسب داشته باشید و به اندازه کافی بخوابید.

۱۰- مسائل قانونی را بررسی کنید.

ممکن است شرکت شما بی دلیل بخواهد شما را اخراج کند. قرارداد کاری خود را بررسی کنید و اگر از لحاظ قانونی دلیلی برای اخراج وجود نداشت، کارتان را ترک نکنید.

۱۱- دیده شوید.

سعی کنید در معرض دید باشید و در شرکت فعال باشید. برای انجام پروژه ها داوطلب شوید، به دیگران کمک کنید و… همچنین در صورت امکان در شبکه های اجتماعی مرتبط با کار خود فعالیت داشته باشید.

۱۲- هیچگاه موقعیت خود را امن فرض نکنید.

انجام تمامی موارد بالا دلیلی برای عدم اخراج شما نخواهد بود. رزومه خود را بروز نگه دارید. در دوره های آموزشی مرتبط با کار خود شرکت کنید. مسائل مالی خود را بررسی و مدیریت کنید. همسر خود را در جریان قرار دهید تا در صورت اخراج شما شوکه نشود.

بیاد داشته باشید که بسیاری از افراد موفق دنیا یکبار از کارشان اخراج شده اند. ممکن است این اخراج شروع فصل جدیدی از زندگی شما باشید.

۱۳- رزومه ی خود را تکمیل کنید و منابع کاری را جستجو کنید.

اگر احتمال اخراج شما وجود دارد، بهتر است بعد از تکمیل و بروز کردن رزومه ی خود بدنبال مشاغل مناسب خود بگردید. همچنین می توانید از افرادی که می شناسید برای یافتن شغل جدید مشورت و کمک بگیرید.

با احتیاط عمل کنید. رئیس نباید مطلع شود که شما در جستجوی کار جدیدی هستید، زیرا اگر قصد اخراج شما را نداشته باشد، ممکن است شما را به عنوان فردی ببیند که می خواهید بدن اطلاع شرکت را ترک کنید که می تواند برای موقعیت شغلی شما مضر باشد.

۱۴- اطمینان حاصل کنید که شغل فعلی شما ارزش تلاش برای حفظ آن را دارد.

اگر می دانید که تا به الان کارتان را خوب انجام داده اید، اما از ار خود راضی نیستید، انرژی خود را برای حفظ آن و متقاعد کردن رئیس هدر ندهید. این اخراج را فرصتی برای ارزیابی مجدد خود و مسیر شغلی اتان ببینید. علائق و مهارت های خود را یادداشت کنید و به دنبال شغل مناسب خود بگردید.

منبع: independent