احد عظیم زاده-بنیانگذار شهر فرش عظیم

احد عظیم زاده-بنیانگذار شهر فرش عظیم

احد عظیم زاده یکی از موفق ترین افراد ایران زمین در زمینه ی ثروت آفرینی است.

احد عظیم زاده سلطان تجارت فرش است.ایران فرش‌های دستبافت بسیار معروف و با کیفیتی دارد و در سطح جهان تاجر فرش بسیار معروفی هم دارد و او کسی نیست جز احد عظیم زاده.

این بار به سراغ زندگی نامه احد عظیم زاده رفته‌ایم.کارآفرین موفق که باتحمل سختی‌های فراوان و انجام ریسک‌های بزرگی تبدیل به یکی از موفق ترین کارآفرین های کشور شده است.

احد عظیم زاده متولد سال ۱۳۳۶ است.او در روستای اسفنجان که یکی از روستاهای آذربایجان شرقی است به دنیا آمده است.

احد عظیم زاده کارآفرینی است که ثابت کرده برای موفق شدن نیازی به الگوهای قدیمی نیست.بخشی از باورهایی که او با موفقیتش زیر سؤال برده را باهم مرور می‌کنیم:

  • برای موفقیت در کارآفرینی باید سرمایه زیاد داشت
  • نمی‌توان با رقیب‌های بزرگ بازار رقابت کرد
  • داشتن سن کم مانع موفقیت است.
  • دوران کودکی

    احد عظیم زاده دوران کودکی سختی را سپری کرد،او در ۷ سالگی پدر خود را از دست داد و یتیم شد.

    به خاطر شرایط بد مالی‌ای که داشتند مجبور شد در همان سن وارد بازار کار شود. او مجبور بود روزها قالی ببافد و شب‌ها بعد از تمام شدن کار قالی‌بافی مشغول درس خواندن شود. این روند را تا سن ۱۸ سالکی ادامه داد.

    اوضاع بد مالی مردم در آن برهه‌ی زمانی در روستاها زیاد جالب نبود و اوضاع خانواده احد عظیم زاده هم طوری بود که به گفته‌ی خودش در سال می‌توانستند دو بار برنج بخورند:

    • یکی در شب ۲۱ماه مبارک رمضان
    • دیگری شب چهارشنبه‌سوری

    او در کودکی دوست داشت خلبان شود یا بسیار پولدار شود و به گفته‌ی خودش برای رسیدن به رویاهایش بسیار تلاش کرده است.

    درزمانی که ۱۳ سال داشت قالی های بافته شده کوچک و پشتی های بافته شده را به دوش می کشید و راهی اسفنجان یا اسکو می شد تا آن ها بفروشد. وقتی قالی ها را می فروخت سود او از این فروش قالی ها یک یا دو تومان بود یعنی اگر بخواهیم دقیق بگوییم او ۱۰ ریال یا ۲۰ ریال سود می کرد.