دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب و کارها

دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب و کارها

 دیجیتال مارکتینگ به هر نوع فعالیت بازاریابی‌ای گفته میشود که با استفاده از اینترنت و دستگاهی الکترونیکی انجام می‌گیرد. در واقع تمامی فعالیت‌های بازاریابی که در فضای مجازی و اینترنت انجام می‌گیرند، زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ و جزء آن خواهند بود: فعالیت‌هایی از قبیل  بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ و سئو.

دیجیتال مارکتینگ طی  چند سال گذشته گسترش و پیشرفت  چشمگیری داشته است و دلیل آن هم واضح است: تمامی دنیا امروزه متکی بر اینترنت است و بخش عمده فعالیت‌های کاری و شخصی با استفاده از آن انجام میشود. تخمین زده شده است ، بیشتر مردم دست‌کم حدود ۲۴ ساعت از وقتشان در هفته را صرف استفاده از اینترنت می‌کنند. باید به این نکته اشاره کرد  که روزبه‌روز به تعداد کاربران اینترنت افزوده می‌شود. پس اگر صاحب کسب‌وکار هستید و قصد پیشرفت و توسعه کار خود را  دارید، حتما باید به نقش کاربران توجه کنید و از این فرصت کمال استفاده را ببرید.

در حال حاضر، تمامی شرکت‌ها و کسب‌وکارها، با توجه به اندازه شرکت‌شان و میزان سرمایه‌ای که در اختیار دارند، ملزم به صرف وقت و هزینه در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند، البته اگر بخواهند میان رقبایشان حرفی برای گفتن داشته باشند و چشم‌انداز روشن‌تری از آینده پیش رو داشته باشند. با توجه  به اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دنیای کسب‌وکار امروز ، متخصصان آینده پژوهی بیشتر انرژی خود را صرف شناسایی ترندهای رایج در آیندهٔ دیجیتال مارکتینگ می‌کنند تا از این طریق ، بتوانند زمینه‌ساز توسعه و  موفقیت کسب‌وکارها شوند و به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های آنها جهت بدهند.