تاثیر هوش مالی برای رسیدن به زندگی ایده ال

تاثیر هوش مالی برای رسیدن به زندگی ایده ال

دانش، اطلاعات و توانایی‌های هر فرد در ثروت آفرینی و حل مشکلات مالی خود و دیگران را هوش مالی، یا در اصطلاح عامیانه “شَم اقتصادی” او می‌گویند. هوش مالی بالا باعث  دستیابی فرد  به درآمد بیشتر و زندگی با مشکلات مالی کمتر میشود.

داشتنهوش مالی و تقویت آن برای رسیدن به زندگی ایده ال و حذف موانع مالی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

جیمی مک‌اینتایر در کتاب خود با نام «درس‌هایی که آرزو داشتم در مدرسه یاد می‌گرفتم» به مفهوم ماتریس هوش اشاره کرده‌ است. او با استناد به این مفهوم روش‌هایی را برای مدیریت امور مالی پیشنهاد کرده و گفته است که چگونه به استقلال مالی برسید. این کتاب به موضوعات بسیار متنوعی در زمینه‌ی پول‌سازی پرداخته است.

فردی که هوش مالی بالایی دارد دارای چه ذهنیتی است؟

مک‌اینتایر برخلاف انتظارش، فهمید که مدیران مالیِ کاردان، برای رسیدن به ثروت و رفاه مالی اقدامات خاصی انجام می‌دهند. این یافته ما را به این نتیجه می‌رساند که افرادی که از نظر مالی موفق هستند و افرادی که وضع مالی اسف‌باری دارند، دارای ذهنیت‌های متفاوتی نسبت به پول هستند. این دو مورد در کنار هم رازی را برای ما آشکار می‌سازند: موفقیت مالی ما تا حد زیادی تحت کنترل باوری است که درباره‌ی پول داریم. بر اساس این فرضیه، اگر به باورهای محدودکننده‌ای که درباره‌ی پول داریم بچسبیم، همیشه از پیامدهای ماندن در این نیروی آسیب‌رسان، ضرر خواهیم‌کرد. این باورهای منفی‌ ما هستند که نمی‌گذارند به بالاترین سطح استقلال مالی برسیم.

ویژگی‌های مدیر مالی کارآمد

ویژگی های زیر بین تمام مدیرانی که درآمد بالایی داشته‌اند، مشترک است:

داشتن طرح عملیاتی ، پس انداز کردن ده درصد از درآمد ، به حداقل رساندن بدهی ، تعیین اهداف مالی بلند مدت و کوتاه مدت ، داشتن استراتژی در خرج کردن ، توصیه گرفتن از متخصصین مدیریت مالی،در تعامل بودن با مدیران مالی موفق ، یادگیری مداوم روش های مالی جدید.